Amsterdamse Studenten Alpen Club » IT

Indoor Toprope (beginnerscursus)

Doelgroep
Deze cursus is bedoeld voor leden die net lid zijn geworden bij de ASAC en die geen uitgebreide (buiten)klimervaring hebben. De ervaring leert dat er meestal een aardig niveauverschil is tussen de deelnemers, maar dat wordt altijd opgevangen door de instructeurs.

Ingangseisen
Het leuk vinden om bij de ASAC te gaan klimmen!

Inhoud
De cursus bestaat uit 5 doordeweekse avonden in een klimhal (4 cursus-avonden en 1 examen-avond). Aansluitend kan je je opgeven voor het beginnersweekend, waarbij je dan buiten in de rots gaat klimmen!
Doel van de cursus is je zoveel te leren dat je onder begeleiding van een instructeur buiten in de rotsen kan gaan (na)klimmen. Onderdeel daarvan is dat je zelfstandig leert klimmen in een klimhal. Vooral voor mensen die nog nooit hebben geklommen is dit een uitdagende cursus, waarbij er niet veel tijd is om echt iets te doen aan je klimtechniek. Hiervoor is de basistechniektraining. Als je wat meer ervaring hebt, blijft er meer tijd over om aan je niveau te werken. Hoewel klimmen een serieuze aangelegenheid is, is deze cursus altijd heel erg gezellig en een goede gelegenheid om andere leden te leren kennen. Deze cursus vormt de basis voor de rest van je klimcarrière bij de ASAC!

Eenmaal per jaar: begin september (zie de agenda).

Materialen
Gordel en zekermateriaal kan via de materiaalcommissaris geleend worden van de
ASAC (materiaal@asac.nl) Je moet ze na het beginnersweekend weer inleveren.
Tijdens de Beginnerscursus heb je een tuber met “ribbels” nodig (een ATC-XP, ATC-guide, Reverso 2 of Reverso 3). We zullen ook oefenen met andere zekerapparaten, maar die hoef je niet zelf mee te nemen.
Klimschoentjes zijn voor deze cursus niet per se nodig. Als je niveau beter wordt dan ongeveer 5a, dan helpen ze wel een boel, en kunnen ze je plezier in klimmen een stuk groter maken. Je kunt ze eventueel de eerste tijd in de hal huren.

Kosten
De prijs van de cursus is ca 25 euro. Hiervoor krijg je 4 lessen en een examen incl. USC entree. Als je geen schoenen hebt kan je die bij het USC huren, zorg dan dat je voor de les dit afrekent bij de balie. Het cursusbedrag wordt van je rekening afgeschreven.

Alle cursusavonden verplicht.